Powrót do wyników wyszukiwania

POINT-S Winterstar 3 195/65R15 91T [FC2]

POINT-S Winterstar 3 195/65R15 91T [FC2]
F C 71
Cena 192,19 zł / szt.
Raty od 7,48 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność W ofercie producenta
[ Przeczytaj o dostępności ]
[ Zapytaj o dostępność ! ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

Point S Winterstar3 - opony zimowe do samochodów klasy kompaktowej i średniej. NOWOŚĆ 2013/2014!

Koncern Continental - producent ekonomicznej marki opon PointS zaprezentował na sezon zimowy 2013/2014 następcę znanego bieżnika Winterstar. Nowy PointS Winterstar 3 posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika oraz krzemionkową mieszankę gumy. Dzięki zmianom uzyskano poprawę parametrów jezdnych w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Rzeźba bieżnika

  • Różne objętości rowków oraz kąty bloków i szczelin na zewnętrznej oraz wewnętrznej stronie spełniają wszystkie wymagania dla rzeźby asymetrycznej
  • Lepsza sterowność bez pogorszenia przyczepności na suchej, zaśnieżonej i mokrej nawierzchni

Dwa warianty budowy rzeźby w zależności od szerokości opon

Opony w zależności od szerokości posiadają różną ilość kanałów obwodowych:

  • 3 rowki dla szerokości nominalnej <= 215
  • 4 rowki dla szerokości nominalnej >= 215

Zachowanie się opony zimą

CechaEfektKorzyść
Dużo bloków i duża gęstość szczelin; Wiele krawędzi poprzecznych dających dobre przeniesienie sił wzdłużnych na śniegu; Zoptymalizowana przyczepność i zoptymalizowane hamowanie na śniegu;
Wiele wzdłużnych nacięć wokół obwodu; Wiele krawędzi wzdłużnych zapewnia przyczepność boczną na śniegu; Znakomita sterowność na śniegu;

Zachowanie się opony na mokrej nawierzchni

CechaEfektKorzyść
Szerokie rowki wzdłużne o dużej objętości; Optymalne odprowadzanie wody; Bardzo dobre właściwości aquaplaningu;
Zoptymalizowane rozłożenie ciśnienia nacisku; Kierowanie wody na zewnątrz opony; Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni;
Czysto krzemionkowa mieszanka; Możliwość przeniesienia dużych wzdłużnych i bocznych sił; Krótka droga hamowania na mokrych nawierzchniach ;

Zachowanie się opony na suchej nawierzchni

CechaEfektKorzyść
Większe bloki po zewnętrznej stronie opony Większa powierzchnia styku w zewnętrznej części rzeźby lepiej przenosi siły Duża stabilność podczas pokonywaniu zakrętów
Zoptymalizowany kąt szczelin równoległy do lamel Bloki zewnętrzne o dużej sztywności bocznej Znakomita sterowność

Zachowanie opony pod względem komfortu jazdy

CechaEfektKorzyść
Zoptymalizowane ustawienie zewnętrznych bloków i lamel Dobrze wyważone spektrum częstotliwości generowane przez obracającą się oponę Cichy odgłos toczenia, duża wygoda jazdy

Podsumowanie osiągów opony

 CechaEfektKorzyść
Zima Duża liczba krawędzi bloków i szczelin pod optymalnym kątem Doskonałe przeniesienie sił w warunkach zimowych Optymalna przyczepność i sterowność na śniegu
Deszcz Szerokie wzdłużne rowki o dużej objętości Optymalne odprowadzenie wody Dobre bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni
Sucho Większe bloki w zewnętrznej części rzeźby o optymalnych kątach szczelin Większa powierzchnia styku po zewnętrznej stronie dla przeniesienia sił Większa stabilność podczas pokonywania zakrętów
Komfort Zoptymalizowane umiejscowienie zewnętrznych bloków i lamel Dobrze wyważone spektrum częstotliwości generowane przez obracającą się oponę Cichy odgłos toczenia, duża wygoda jazdy

Asortyment

Wersja z 3 rowkami
155/80R13, 155/70R13, 165/70R13, 175/70R13, 165/70R14, 175/70R14, 175/65R14, 185/65R14, 155/65R14, 165/65R14, 185/60R14, 175/65R15, 185/65R15, 195/65R15, 195/65R15, 185/60R15, 195/60R15, 185/55R15, 215/65R16, 205/60R16, 205/55R16, 205/55R16, 205/55R16

Wersja z 4 rowkami
215/55R16, 225/55R16, 235/65R17, 225/45R17

Źródło: Opracowanie NetCar. Kopiowanie zabronione.

Brak opinii.

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej – przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.