Powrót do wyników wyszukiwania

MATADOR MP71 Izzarda 4x4 235/75R15 108T [FE3] XL FR

5 (9)
MATADOR MP71 Izzarda 4x4 235/75R15 108T [FE3] XL FR
F E 73
Cena 394,17 zł / szt.
Raty od 15,34 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność W ofercie producenta
[ Przeczytaj o dostępności ]
[ Zapytaj o dostępność ! ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

Opona MP 71 IZZARDA 4x4 A/T M+S (All Terrain) jest przeznaczona do jazdy po każdym terenie. Jest odpowiednia do jazdy miejskiej i terenowej.

Rekomendowane użycie:

Zastosowanie na drodze:Zastosowanie w terenie:
60% 40%

Cechuje się:

  • świetną wydajnością na drogach pylistych i żwirowych
  • wysoką sztywnością bieżnika
  • niskim poziomem głośności i bardzo dobrym rozruchem na mokrej i suchej nawierzchni
  • możliwością uniwersalnego zastosowania także w warunkach zimowych w klimacie umiarkowanym Europy Środkowej
  • nowoczesnym wizerunkiem z inwersyjnym stylem strony bocznej i kolorowym wyróżnieniem opisu
  • specjalną ochroną przeciw przebiciu

Rozwiązania konstrukcyjne opony MP 71 IZZARDA 4x4 A/T M+S

Opona MP 71 posiada konstrukcję radialną, bezdętkową. Składa się z dwóch wkładek nośnych oplotu, dwóch wkładek zderzakowych ze stalowego kordu, trzeciej wkładki zderzakowej, która jest nawinięta w kształcie spirali oraz wzmocnionej części bocznej. Profil opony jest zoptymalizowany do równomiernego rozłożenia nacisku mierniczego. To pomaga równomiernie zużywać bieżnik na całej jego szerokości, umożliwia dobrą wydajność na drodze i wysokie bezpieczeństwo jazdy. W części obrzeża jest osadzona nawinięta lina. Wkładki oplotu są zafiksowane przez wypełnienie gumowe.

W oponie zastosowano nowy system gumowania oplotu i zderzaków. Użyto wzmocnionej konstrukcji części bocznej z występami i odwrotnie - plastycznie uformowanego wizerunku produktu. Ramię, część boczna i obrzeże posiada na obwodzie gumowe występy stanowiące ochronę przeciw przebiciom przede wszystkim podczas jazdy po drogach leśnych i w trudnych warunkach. W oponie MP 71 IZ-ZARDA 4x4 A/T została zastosowana nowa mieszanka gumowa z optymalnymi własnościami zapewniającymi dobrą wydajność kilometrową.

Konfiguracja rzeźby bieżnika zapewnia wszystkie walory charakterystyczne dla tego typu bieżnika, tj. wysoki komfort jazdy, bezpieczeństwo, dobre własności rozruchowe, odporność na zużycie, niezwykłą zdolność samooczyszczenia i wspaniałą stabilność kierunkową na drodze i w terenie.

Źródło: opracowano na podstawie materiałów producenta.

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

5 (9)

Używam trzeci rok w Subaru Forester I. Dobrze spisują się na suchym asfalcie i lekkim terenie (drogi polne, leśne, w tym mocno rozmiękłe). W porządnym terenie nie byłem, więc nie wiem. Na mokrym asfalcie trzeba uważać na poślizg boczny. Aquaplaning wydaje się nie występować, choć to może kwestia prędkości (zasadniczo nie przekraczam 130). Całkiem dobrze radzą sobie ze świeżym śniegiem i błotem pośniegowym, ale ani trochę nie nadają się na śnieg ubity. Generalnie bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

opony mają bardzo słabą przyczepność na śniegu. Latem przyczepność jest bez zarzutu (duży hałas).Nie polecam.

Oponki bardzo dobrze trzymają się nawierzchni asfaltowej jak i jazda po bezdrożach jest bez zastrzeżeń Polecam oponki

Bardzo dobre opony, sprawdzają się na terenie gdzie mieszkam(las, mokradła)i na asfalcie, fajnie trzymają się drogi.Ostatnio zaliczyłam kołem metalowy pogięty kosz zatopiony w błocie i UFFFFF! ... żadnego śladu uszkodzeń. Moje autko (hyundai galloper)jest bardzo zadowolone(:

jezdzilem pare lat na nich Fronterą super trzymaja sie drogi ale wciaż drogie

Jeżdżę trochę po terenie(PAJERO) i uważam,że jest w/g opisu.Nadaje się na asfalt(suchy,mokry) jak również na szuter,piach(suchy,mokry).Jedynie nie polecam na jazdę po glinie lub błocie.Pozdroo...

Bardzo dobra opona. Moim zdaniem dużo lepsza jako uniwersalna i całoroczna od np. Bridgestone Dueler jakią miałem fabrycznie na nowym Terrano. Polecam tym bardziej, że Izarda ma na boku wyraźną ochronę przed przebiciem.

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej – przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

WARUNKI GWARANCJI NA OPONY MATADOR

Producent opon marki MATADOR udziela na swoje wyroby gwarancji na wypadek wystąpienia wad produkcyjnych. Jeżeli wyrób będzie reklamowany z powodu wady eksploatacyjnej, reklamacja nie zostanie zaakceptowana.

Gwarancją na opony upływa w momencie, kiedy głębokość bieżnika jest mniejsza niż 1,6 mm (TWI).

Gwarancja na oponę zaczyna upływać w dniu jej sprzedaży u autoryzowanego sprzedawcy, ewent.  w dniu sprzedaży pojazdu, jeśli opony są w nim zamontowane fabrycznie.

W przypadku wystąpienia wady produkcyjnej wyrobu, od sprzedaży którego upłynęło nie więcej niż 12 miesięcy, kupujący ma prawo do odszkodowania w wysokości 100 % ceny zakupu lub do otrzymania nowej opony.

Producent udziela na wszystkie wyroby marki MATADOR gwarancji w okresie 3 lat od ich daty zakupu u autoryzowanego sprzedawcy.

W przypadku zgłoszenia reklamacji autoryzowany sprzedawca ma obowiązek spisać z kupującym protokół reklamacyjny, w którym kupujący podaje wszystkie informacje potrzebne w celu obiektywnej oceny zareklamowanego wyrobu.

Autoryzowany sprzedawca powinien zapewnić dokonanie oceny reklamowanego wyrobu w terminie 21 dni od zgłoszenia reklamacji. W uzasadnionych skomplikowanych przypadkach reklamacja może być rozpatrywana nawet do 40 dni od jej zgłoszenia, jednakże sprzedawca ma obowiązek poinformować o tym fakcie kupującego w terminie 21 dni od zgłoszenia reklamacji.

W przypadku, kiedy od zakupu wyrobu do jego reklamacji upłynął ponad rok, ale mniej niż trzy lata, kupujący ma prawo, w przypadku uznania zgłoszonej reklamacji, do proporcjonalnego odszkodowania określonego jako procentowy stosunek resztkowej głębokości bieżnika do bieżnika nowej opony.

Producent nie udziela odszkodowania z tytułu straty czasu ,ewentualnych zaistniałych przestojów nawet w przypadku akceptacji reklamacji wyrobu.

W przypadku przedłożenia opony, na której z jakiegokolwiek powodu brakuje numeru DOT, reklamacja nie zostanie zaakceptowana.

INSTRUKCJA OBSŁUGI

przy prawidłowym użytkowaniu opony stanowią przez dłuższy czas element bezpieczeństwa Państwa samochodu. Niniejszej instrukcja powie Państwu, co można zrobić w tym celu. Znajdą tu Państwo również informacje o tym, w jaki sposób należy prawidłowo i bezpiecznie używać opony.

Przestrzeganie zaleconych zasad zwiększa Państwa bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Ciśnienie w oponach

Ciśnienie w oponach powinno odpowiadać przepisowej wartości, której można znaleźć np. w  podręczniku eksploatacji pojazdu lub w dokumentacji technicznej pojazdu. Wyżej wymienione przepisowe ciśnienie obowiązuje dla opon zimowych, dlatego należy kontrolować i zmieniać ciśnienie w oponach przed jazdą  kiedy pojazd stał przez dłuższy czas.

Parkowanie przy krawężniku

Raptowny przejazd przez krawężnik, najechanie na ostrą krawędź krawężnika lub ogólnie na wszelkie przedmioty z ostrą krawędzią może prowadzić do uszkodzeń lub wprost do zniszczenia opony. Ukryte wady powstałe w wyniku uszkodzenia mogą się przejawić później i stanowią źródło potencjalnego zagrożenia pęknięcia opony.

Defekty opon

Opona może się w procesie eksploatacji uszkodzić, np. przez przedostanie się ciała obcego, przebicie, pęknięcie itd. Z tych powodów należy opony regularnie kontrolować. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opony należy się zawsze zwrócić do specjalistycznego serwisu.

Wiek opon

Opony w następstwie procesów fizyczno mechanicznych ulegają starzeniu, dotyczy to również opon użytkowanych mało lub wcale. Wymienione procesy degradacyjne mają negatywny wpływ na przydatność eksploatacyjną opon. Opony wieku 6 lat można użytkować w osobowych pojazdach samochodowych wyłącznie w przypadkach awaryjnych. Nigdy nie należy użytkować opon zużytych, których historia jest nieznana.

Zużycie opon

Państwa bezpieczeństwo, zwłaszcza na mokrej jezdni, zależy w znacznym stopniu od stanu zużycia opon. Obowiązuje proporcja odwrotna, im mniejsza głębokość rowka bieżnika, tym większe  zagrożenie powstania akwaplaningu. W przypadku zużytego bieżnika opony do głębokości 1,6 mm, w rowkach między rysunkiem bieżnika pojawiają się poprzeczne pionowe rysy, co jest sygnałem do natychmiastowej wymiany opony.

Obciążenie i prędkość

Nigdy nie należy przeciążać pojazdu. Przeciążenie opony ma takie same następstwa jak jej podciśnienie. W przypadku długotrwałej jazdy pojazdem z prędkością wyższą niż konstrukcyjna prędkość opony narażają się Państwo na niebezpieczeństwo możliwego zniszczenia opony podczas jazdy.

Wymiana opon

Jeżeli opona jest zużyta do resztkowej głębokości rowka bieżnika 1,6 mm lub mniejszej, lub opona ma uszkodzenie nie dające się naprawić, należy wymienić oponę na nową jeśli jest to możliwe. Przy wymianie opon na nowe należy stosować wyłącznie rozmiary i wersje, wymienione w dokumentacji technicznej pojazdu. Demontaż i montaż opon należy przeprowadzać w specjalistycznym serwisie.

Wyważanie opon

Nierównomierne zużycie bieżnika wskazuje na wady stanu technicznego pojazdu. Przyczynią nierównomiernego zużycia może być nieprawidłowa geometria osi, niesymetryczne działanie hamulców, ale także nie wyważone opony. W przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek objawu nierównomiernego zużycia opon należy problem przekonsultować w specjalistycznym serwisie.

Opony zimowe

Każdy zmotoryzowany, który chce bezpiecznie jeździć po drogach w czasie eksploatacji zimowej,  powinien stosować opony zimowe. Z powodu dynamiki i stabilności pojazdu w sytuacjach krańcowych zalecamy stosowanie jednakowych opon w całym pojeździe.

Magazynowanie opon

Opony należy magazynować zawsze w miejscu suchym ciemnym i chłodnym. W przypadku przechowywania opon z kół tarczowych należy je układać w pozycji pionowej i zawsze po upływie 30 dni trzeba je nieco przekręcić. Przy składowaniu należy zwracać uwagę, aby opony nie stykały się z produktami ropopochodnymi lub substancjami żrącymi.

Aby zapewnić sobie pełne zadowolenie z opon MATADOR, osiągać duże przebiegi i cieszyć się  jazdą przy maksymalnym komforcie, należy przestrzegać wyżej wymienionych zasad.

Symbole prędkości (Speed Index) SI

To maksymalna prędkość, przy której opona może unieść ciężar wyznaczony indeksem nośności w danych specyficznych warunkach. Symbole kategorii prędkości w oponach do samochodów osobowych i ciężarowych oznacza się dużymi literami.

 

Symbol prędkości

Max. prędkość (km/h)

Symbol prędkości

Max. prędkość (km/h)

A1

5

K

110

A2

10

L

120

A3

15

M

130

A4

20

N

140

A5

25

P

150

A6

30

Q

160

A7

35

R

170

A8

40

S

180

B

50

T

190

C

60

U

200

D

65

H

210

E

70

V

240

F

80

W

270

G

90

Y

300

J

100

 

 

Indeks nośności (Load Index) LI

Indeks nośności określa maksymalne obciążenie opony przy maksymalnej dopuszczalnej prędkości zgodnie z podanym symbolem prędkości.

 

Tabela nośności opon.

index
nośności

60-96

Nośność (kg)

250-710

 

index
nośności

97-133

Nośność (kg)

730-2060

 

index
nośności

134-170

Nośność (kg)

2120-6000

60

250

97

730

134

2120

61

257

98

750

135

2180

62

265

99

775

136

2240

63

272

100

800

137

2300

64

280

101

825

138

2360

65

290

102

850

139

2430

66

300

103

875

140

2500

67

307

104

900

141

2575

68

315

105

925

142

2650

69

325

106

950

143

2725

70

335

107

975

144

2800

71

345

108

1000

145

2900

72

355

109

1030

146

3000

73

365

110

1060

147

3075

74

375

111

1090

148

3875

75

385

112

1120

149

3250

76

400

113

1150

150

3350

77

412

114

1180

151

3450

78

425

115

1215

152

3550

79

437

116

1250

153

3650

80

450

117

1285

154

3750

81

462

118

1320

155

3875

82

475

119

1360

156

4000

83

487

120

1400

157

4125

84

500

121

1450

158

4250

85

515

122

1500

159

4375

86

530

123

1550

160

4500

87

545

124

1600

161

4625

88

560

125

1650

162

4750

89

580

126

1700

163

4875

90

600

127

1750

164

5000

91

615

128

1800

165

5150

92

630

129

1850

166

5300

93

650

130

1900

167

5450

94

670

131

1950

168

5600

95

690

132

2000

169

5800

96

710

133

2060

170

6000

 

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.