Opony
Opony STRONA GŁÓWNA Opony MOJE KONTO Opony TESTY OPON Opony BLOG Opony REGULAMIN Opony INFORMACJE Opony KONTAKT Opony
twarz operatora
W czym mogę pomóc?
Formularz kontaktu
0-801 00 31 13, 61 871 97 91
KATEGORIE
[?]
Do samochodów
Opony
Felgi
Łańcuchy śnieżne
Do motocykli
Opony
Dętki
Akcesoria
Do ATV (Quad)
Opony
Do rolniczych
Opony
Oleje
Silnikowe
NEWSLETTER
Zamów otrzymywanie użytecznych informacji:
Opony - skróty w oznaczeniach, indeksy prędkości i nośności.

Opony - oznaczenia

Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:

  • (...) - homologacje do montażu fabrycznego
  • FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
  • ML - opona ma pierścień ochronny na boku (wzmocniona struktura wewnętrzna)
  • FP - ochraniacz felgi
  • cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
  • no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
  • OE - opony na pierwszym wyposażeniu
  • RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana. Uwaga: W przypadku opon dostawczych RF jest mniejszym wzmocnieniem niż C, dlatego przed zastosowaniem zalecemy sprawdzenie w instrukcji czy dopuszczalna jest opona RF czy musi być C.
  • R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
  • SSR [self supporting runflat tyre] - opona w technologii runflat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
  • TL - opona bezdętkowa
  • XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
  • WP- opona w przygotowaniu
  • rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
  • G1- Czujnik kontroli cisnienia
  • RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
  • LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
  • RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
  • B - homologacja grupy Volkswagen
  • C1 - Homologacja Dodge Viper
  • K1 - homologacja Ferrari
  • MO - homologacja Mercedes
  • N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
  • * lub M3 - homologacja grupy BMW
  • C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych
  • # - wersja bieżnika stosowana w wyposażeniu fabrycznym

Skróty dotyczące tylko opon 4x4

  • BSW - czarny bok opony
  • ORWL - białe kontury liter na boku opony
  • RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych
  • RB - czarne litery na boku opon terenowych
  • RB - osłona felgi
  • WP - opona w przygotowaniu
  • G1 - Czujnik kontroli cisnienia
  • B - homologacja grupy Volkswagen
  • C1 - homologacja Dodge Viper
  • MO - homologacja Mercedes
  • N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
  • * lub M3- homologacja grupy BMW

Indeksy prędkości

         Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.

  • B - do 50 km/h
  • C - do 60 km/h
  • D - do 65 km/h
  • E - do 70 km/h
  • F - do 80 km/h
  • G - do 90 km/h
  • J - do 100 km/h
  • K - do 110 km/h
  • L - do 120 km/h
  • M - do 130 km/h
  • N - do 140 km/h
  • P - do 150 km/h
  • Q - do 160 km/h
  • R - do 170 km/h
  • S - do 180 km/h
  • T - do 190 km/h
  • H - do 210 km/h
  • V - do 240 km/h
  • W - do 270 km/h
  • Y - do 300 km/h
  • VR - powyżej 210 km/h
  • ZR - powyżej 240 km/h

Indeksy nośności

 Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta.

 

  • 50 - 190 kg / na oponę

  • 51 – 195 kg / na oponę

  • 52 – 200 kg / na oponę

  • 53 – 206 kg / na oponę

  • 54 – 212 kg / na oponę

  • 55 – 218 kg / na oponę

  • 56 – 224 kg / na oponę

  • 57 – 230 kg / na oponę

  • 58 – 236 kg / na oponę

  • 59 – 243 kg / na oponę

  • 60 – 250 kg / na oponę

  • 61 – 257 kg / na oponę

  • 62 - 265 kg / na oponę

  • 63 - 272 kg / na oponę

  • 64 - 280 kg / na oponę

  • 65 - 290 kg / na oponę

  • 66 - 300 kg / na oponę

  • 67 - 307 kg / na oponę

  • 68 - 315 kg / na oponę

  • 69 - 325 kg / na oponę

  • 70 - 335 kg / na oponę

  • 71 - 345 kg / na oponę

  • 72 - 355 kg / na oponę

  • 73 - 365 kg / na oponę

  • 74 - 375 kg / na oponę

  • 75 - 387 kg / na oponę

  • 76 - 400 kg / na oponę

  • 77 - 412 kg / na oponę

  • 78 - 425 kg / na oponę

  • 79 - 437 kg / na oponę

  • 80 - 450 kg / na oponę

  • 81 - 462 kg / na oponę

  • 82 - 475 kg / na oponę

  • 83 - 487 kg / na oponę

  • 84 - 500 kg / na oponę

  • 85 - 515 kg / na oponę

  • 86 - 530 kg / na oponę

  • 87 - 545 kg / na oponę

  • 88 - 560 kg / na oponę

  • 89 - 580 kg / na oponę

  • 90 - 600 kg / na oponę

  • 91 - 615 kg / na oponę

  • 92 - 630 kg / na oponę

  • 93 - 650 kg / na oponę

  • 94 - 670 kg / na oponę

  • 95 - 690 kg / na oponę

  • 96 - 710 kg / na oponę

  • 97 - 730 kg / na oponę

  • 98 - 750 kg / na oponę

  • 99 - 775 kg / na oponę

  • 100 - 800 kg / na oponę

  • 101 - 825 kg / na oponę

  • 102 - 850 kg / na oponę

  • 103 - 875 kg / na oponę

  • 104 - 900 kg / na oponę

  • 105 - 925 kg / na oponę

  • 106 - 950 kg / na oponę

  • 107 - 975 kg / na oponę

  • 108 - 1000 kg / na oponę

  • 109 - 1030 kg / na oponę

  • 110 - 1060 kg / na oponę

  • 111 - 1090 kg / na oponę

  • 112 - 1120 kg / na oponę

  • 113 - 1150 kg / na oponę

  • 114 - 1180 kg / na oponę

  • 115 - 1215 kg / na oponę

  • 116 - 1250 kg / na oponę

  • 117 - 1285 kg / na oponę

  • 118 - 1320 kg / na oponę

  • 119 - 1360 kg / na oponę

  • 120 - 1400 kg / na oponę

  • 121 - 1450 kg / na oponę

  • 122 - 1500 kg / na oponę

  • 123 - 1550 kg / na oponę

  • 124 - 1600 kg / na oponę

  • 125 - 1650 kg / na oponę

  • 126 - 1700 kg / na oponę

Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:

  • Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
  • Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
  • Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
  • Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
  • Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.
Rzetelna firma   Firma wiarygodna Bezpieczne zakupy Polityka prywatności Regulamin
Częste pytania Wysyłka gratis 100% satysfakcji
Szybka dostawa Kontakt 100% informacji
Opony - Opony zimowe - Opony letnie - Opony dostawcze - Opony terenowe - Opony motocyklowe - Felgi aluminiowe - Felgi stalowe
  logo visa logo mastercard logo american logo mtransfer logo bph logo multitransfer logo nordea logo pkointeligo
Znak akceptacji
logo santader logo ca raty logo mbank raty  
- klasa ekonomiczna - klasa średnia - klasa wyższa APOLLO AVON BARUM BF GOODRICH BRIDGESTONE CEAT CONTINENTAL DAYTON DEAN DĘBICA DUNLOP DURO EUROSTONE FALKEN FEDERAL FIRESTONE FIRSTSTOP FULDA GISLAVED GOODYEAR
GT RADIAL HANKOOK KELLY KINGSTAR KLEBER KORMORAN KUMHO MARANGONI MATADOR MAXXIS MICHELIN NEXEN NOKIAN PIRELLI POINT-S RIKEN ROADSTONE SAVA SEMPERIT UNIROYAL VIKING VREDESTEIN YOKOHAMA ZETA
Opony autko Testy opon Opony blog Opony forum
Zarabiaj z nami! Program Partnerski
Darmowy kurs "Jak kupować opony"
Copyright © 2003-2014 NetCar. Wszelkie prawa zastrzeżone. Oprogramowanie: Triger H@ndel
Felgi
X
Nasz sklep działa dzięki plikom cookies. Korzystając z niego, zgadzasz się na korzystanie z plików cookies zgodnie z polityką plików cookies.