Opony zimowe NOKIAN WR A3

5 (6)
NOKIAN WR A3 215/55R16 97H [CC2-72dB] XL r.prod.2014
C C 72
Cena 535,89 zł / szt. 682,95 zł
Oszczędzasz 588,24 zł / 4 szt.
Raty od 20,86 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność Wysyłka 1-2 dni
[ Przeczytaj o dostępności ]
Zamawiam: szt.
Poleć znajomemu Oblicz raty

Rozmiar 215/55R16

Wybierz inny!

Nokian WR A3 - opona stworzona dla samochodów o wysokich osiągach - NOWOŚĆ 2011!!

Nokian WR A3 to opona klasy premium, która swoją jakość zawdzięcza m.in. nanotechnologii oraz olejowi canola. Przy projektowaniu tego bieżnika szczególny nacisk położono na precyzję działania opony przy wysokich prędkościach. Opona ta charakteryzuje się świetną przyczepnością, uzyskiwaną m.in. dzięki asymetrycznemu bieżnikowi.

Cechy

  • nanobaza,
  • kriogeniczna mieszanka canola,
  • "układ cichych rowków",
  • technologia "cichej ściany bocznej",
  • system blokujących się lameli 3D,
  • oczyszczone oleje,
  • polerowane rowki.

Innowacje w budowie

Na spodzie wielowarstwowej struktury bieżnika zastosowano specjalną warstwę wzmacniającą nanobazy. Ta struktura, której zastosowanie jest możliwe dzięki nanotechnologii, wpływa na znaczną poprawę sterowności opony oraz kontroli podczas wykonywania skrętów, zmiany pasów oraz wymijania. Struktura nanobazy redukuje również poziom szkodliwego ciepła generowanego przez oponę, a w konsekwencji redukuje jej opory toczenia.

Mieszanka gumowa zastosowana do produkcji opony WR A3 jest oryginalnym połączeniem gumy, krzemionki oraz oleju canola, które zapewnia oponie optymalną przyczepność w zimowych warunkach i na mokrych nawierzchniach oraz sprawia, że bieżnik jest maksymalnie odporny na zużycie w szerokim zakresie temperatur. Dzięki wysokiej zawartości krzemionki opona ma niski opór toczenia, zużywa mniej paliwa, co idzie w parze z niższą emisją dwutlenku węgla.

Okrągłe wgłębienia na bokach żeber wzdłużnych opony Nokian WR A3, które przypominają wzór piłki golfowej, odpowiadają za jej chłodzenie poprzez minimalizowanie ciepła generowanego przez oponę. Sprawiają również, że opona jest bardziej bezpieczna oraz wytrzymała. To innowacyjne rozwiązanie, zwane "układem cichych rowków", zmniejsza także opór aerodynamiczny i zapewnia wyższe przebiegi dzięki niższemu zużyciu paliwa. Ponadto, skutecznie minimalizuje hałas na zewnątrz i wewnątrz pojazdu.

Specjalna strefa znajdująca się na ścianie bocznej opony odpowiada za wytłumienie hałasu oraz wibracji przenoszonych z nawierzchni drogi poprzez bieżnik. Powstrzymując przenoszenie fal dźwiękowych z opony uzyskano wyraźną poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

System blokujących się lameli 3D zamyka bloki strefy barku zewnętrznego przy kontakcie z drogą. Ogranicza to niepotrzebny ruch lameli, co z kolei poprawia wytrzymałość opony na zużycie nawet w warunkach zimowych na drodze.

W produkcji opon Nokian WR A3 stosowane są wyłącznie oczyszczone, niskoaromatyczne oleje bez dodatku jakichkolwiek substancji toksycznych lub rakotwórczych. Opona jest dzięki temu przyjazna dla środowiska, posiada również znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz doskonałe własności pod względem bezpieczeństwa.

Polerowane rowki główne usprawniają przesuwanie się błota pośniegowego oraz wody, podobnie jak konstrukcja barku wewnętrznego.

Coś praktycznego

Opona posiada Wskaźnik Zużycia Bieżnika (DSI), który dodatkowo został wzbogacony o unikalny symbol płatka śniegu, który stanowi Wskaźnik Bezpieczeństwa Zimą. Ten element, zlokalizowany na blokach bieżnika, wskazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w mm - w miarę zużycia opony poszczególne numery ulegają wytarciu, a symbol płatka śniegu pozostaje widoczny dopóki głębokość rowków nie osiągnie granicznej wartości 4 mm.

Dodatkowo, w polu informacyjnym zamieszczonym na boku opony, można zaznaczyć zalecane ciśnienie powietrza w oponie oraz właściwe umiejscowienie opony w samochodzie przydatne podczas przechowywania opon.

Źródło: Opracowanie NetCar. Kopiowanie zabronione.

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

5 (6)

Zakupiłem komplet takich opon 205/55R16. Kontakt z firmą wzorowy. Towar przyszedł w błyskawicznym tempie. Co do opon zobaczymy jak śnieg spadnie i jak się będą sprawowały. Dodam że 4szt są z dot 5011, także świeże.

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony Nokian

Producent gwarantuje nienaganną jakość opon Nokian i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez cały okres użytkowania. Zapewnia rozpatrzenie każdej reklamacji w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji (z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi być badana w laboratorium producenta) i uznanie jej, o ile przyczyną była wada wytwórcza. W przypadku uznania reklamacji nabywca opon Nokian ma prawo do bezpłatnej wymiany ogumienia na wolne od wad.

Gwarancją nie są objęte opony bez numeru serii oraz w przypadku stwierdzenia:

  1. eksploatacji w niebezpiecznych warunkach drogowych
  2. uszkodzeń mechanicznych takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę
  3. uszkodzenia celowego
  4. trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach
  5. uszkodzeń powstałych w następstwie wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki
  6. uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego montażu i demontażu opon
  7. uszkodzeń chemicznych
  8. minimalnej głębokości bieżnika mniejszej od TWI
  9. naprawiania opon

O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu oponę należy dostarczyć wraz z felgą na której była eksploatowana. Gwarancja jest ważna przez okres 36 miesięcy od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, wyłącznie z dowodem zakupu przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.