Opony letnie UNIROYAL RAINSPORT 3

4 (3)
UNIROYAL RainSport 3 185/55R14 80H [EA2-70dB]
E A 70
Cena 276,93 zł / szt.
Raty od 10,78 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność Wysyłka 1-2 dni (mało)
[ Przeczytaj o dostępności ]
Zamawiam: szt.
Poleć znajomemu Oblicz raty

Rozmiar 185/55R14

Wybierz inny!

Uniroyal RainSport 3 - opony do mocniejszych samochodów klasy średniej i wyższej. NOWOŚĆ 2014!

Marka Uniroyal należąca do tzw. segmentu "środka" oferuje wysoką jakość za umiarkowaną cenę. Historycznie związana jest z niemieckim koncernem Continental AG od 1979 r.

W 2008 roku na rynek wprowadzono bieżnik Rainsport 2. Pomimo faktu, że do dziś nadal bardzo dobrze wypada on w testach porównawczych opon otrzymując wysokie noty na mokrej nawierzchni, producent zadecydował się zaprezentować udoskonalonego następcę - Uniroyala Rainsport 3.

Technologia

W Rainsport 3 zastosowano nowatorską technologię "Shark Skin" ("Skóra Rekina"). Cechą charakterystyczną są małe nacięcia w kanałach bieżnika, aby zredukować turbulencje wody i usuwać ją równomierniej i efektywniej. Przy prędkości 80 km/h i pokonywaniu kałuży o głębokości 8mm opona musi rozproszyć 30 litrów cieczy na sekundę. Dlatego w nowej oponie położono jeszcze większy nacisk na poprawę ochrony przed aquaplaningiem.

Cechy

Agresywny wzór bieżnika łączy zarówno zalety opony kierunkowej i efektywnego rozpraszania wody ze sztywniejszą strefą barkową bieżnika i konstrukcją opony asymetrycznej. Ta kombinacja gwarantować ma doskonałe osiągi na mokrym, jak również poprawę słabszych punktów poprzedniej wersji bieżnika, jak parametry jezdne na suchej nawierzchni, hałas i opory toczenia. Potwierdzeniem doskonałych parametrów opon jest fakt, że wszystkie rozmiary Rainsport 3 uzyskały najwyższą klasę przyczepności na mokrym "A", przy jednoczesnym obniżeniu o 13% oporami toczenia względem poprzednika, co przekłada się bezpośrednio na mniejsze zużycie paliwa.

Doskonała ochrona przed zjawiskiem aquaplaningu

  • UFS (Ultimate Flow Structure) - Zoptymalizowana struktura wzoru bieżnika zapewniająca szybkie odprowadzanie wody.
  • SST (Shark Skin Technology) - Tłumienie turbulencji wody na powierzchni kanału bieżnika.

Krótka droga hamowania

  • Więcej krawędzi trzymających - Krawędzie trzymające zwiększają przyczepność do powierzchni drogi.
  • RTC (Rain Tire Compound) - Lepsze przenoszenie dużych sił w czasie hamowania dzięki lepszemu wypełnianiu przez mieszankę bieżnika porowatej struktury nawierzchni

Wysoki poziom przyczepności w trakcie pokonywania zakrętów

  • FCC (Fast Curve Configuration) - Duża sztywność poprzeczna bloków barkowych bieżnika redukuje odkształcenia wpływając na lepsze przenoszenie sił bocznych
  • Elastyczne w kierunku wzdłużnym bloki barkowe - Szeroki odcisk bieżnika dzięki optymalnemu dostosowaniu bloków barkowych do powierzchni drogi.

Niski poziom hałasu przez cały okres eksploatacji opony

  • GSC (Gentle Sound Configuration) - Zredukowany poziom hałasu w całym zakresie częstotliwości i regularne zużycie

Asortyment

Rainsport 3 dostępny produkowany jest w rozmiarach od 14-21 cali, z indeksami prędkości H,V oraz Y. Opony występują również w rozmiarach przystosowanych do samochodów typu SUV. Uwaga: Wszystkie opony powyżej 16 cali posiadają rant ochronny obręczy [FR], a mniejsze średnice w profilu 45%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Kopiowanie zabronione.

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

4 (3)

Opona ma bardzo miękki bark po przesiadce z brigstonów musiałem się przyzwyczaić. Na zakrętach miałem uczucie zarzucania tyłem ale było spowodowane to miękkim barkiem auto porostu pływało na opnie. Mój samochód to opel vectra c 147km po jednym sezonie z przodu bieżnik zmniejszył się o 3mm a na tyle 2mm

Cicha, dobra na deszcz ale opona 225/45/17 wygląda jak zimówka 195/60/15 i zachowuje się tak samo. Założona z tyłu do RWD i naprawdę porażka ( przynajmniej przy moim zawieszeniu, twardo i nisko) auto powyżej 110 km/h nie trzymało się drogi. Uczucie jak bym miał dwu tonową przyczepkę która kieruje samochodem a nie na odwrót. Komfort jest, ale akurat to nie moje potrzeby.

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony Barum, Continental, Uniroyal

I. Firma Continental Opony Polska Sp. z o.o. (zwana dalej COP) gwarantuje, że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. II oraz pkt.VI i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.

II. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.

III. Ewentualne reklamacje winny być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data pozostawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.

IV. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.

V. COP załatwi reklamację na wadliwe opony według własnego uznania tj.:

  1. dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon.
  2. zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.

 

VI. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu, udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu, do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI. Za wyjątkiem przypadków, o których mowa poniżej w pkt.VII, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony, przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.