Powrót do wyników wyszukiwania

DĘBICA Navigator 135/80R12 68T [EE1-66dB]

5 (44)
DĘBICA Navigator 135/80R12 68T [EE1-66dB]
E E 66
Cena 157,34 zł / szt.
Raty od 6,12 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność W ofercie producenta
[ Przeczytaj o dostępności ]
[ Zapytaj o dostępność ! ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

Żebrowa budowa bieżnika zapewnia odporność na zjawisko aquaplaningu oraz niski poziom hałasu.

Popularna dębicka opona z charakterystycznymi klockami i sześciożebrową budową bieżnika. Zapewnia odporność na zjawiska aquaplaningu i charakteryzuje się niskim poziomem hałasu. Zwiększona odporność na ścieranie gwarantuje wysokie przebiegi. Występuje w 17 rozmiarach od 135/80R12 do 185/65R15,indeksem prędkości T = 190 km/h.

Źródło: materiały producenta

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

5 (44)

Wg. mnie rewelacyjny stosunek jakości do ceny. Zimą spisuje się świetnie, za to w lato potrafi przy ruszaniu, czy zakrętach w mieście piszczeć. Ogólnie do spokojnej jazdy rewelacja - a jeżeli ktoś ma ciężką nogę i planuje poszaleć, to powinien szukać na zupełnie innej półce cenowej. Mam te opony na 2 autach do nauki jazdy i w tak ciężkich warunkach doskonale radzą sobie już 2 lata bez szczególnych oznak zużycia (a auta jeżdżą codziennie po 8-10 godzin) - jeszcze przynajmniej jeden rok pojeżdżą

...zakładam teraz na tył przód rewelacja zobaczymy w zimie cena ok 200zł z założeniem i spoko lato zima

...podczas burzy ulewa rewelacja zero poślizgu cicha jazda brak szumu opony

Oponki jak na całoroczne zaskakująco dobrze radzą sobie na śniegu a tegoroczna zima była tego najlepszym przykładem. Opony wprawdzie były nowe i miały max głębokość bieżnika. Zobaczymy jak będą się sprawować za rok. W cieplejszych temperaturach klocki bieżnika stają się dosyć miękkie i widać miejscami ubytki spowodowane zapewne kamieniami które nie mogąc wcisnąć się w bardzo wąziutkie bruzdy po prostu go wyszczerbiają. Jak na oponę całoroczną są godne polecenia a biorąc pod uwagę ich cenę są idealnym rozwiązaniem dla małego autka które pokonuje nieduże dystanse w zmiennych warunkach pogodowych. Polecam

oponki sprawują się super, są ciche a przede wszystkim w zimie bez problemu wyjechałam ze sporych zasp. Myślałam że jak coś jest do wszystkiego (całoroczne) to jest do niczego, ale jestem MILE ZASKOCZONA POLECAM !!!

Za tą cenę bardzo dobre opony.Wielkie dzięki za tak sprawną obsługę.

Opony kupiłam mężowi na gwiazdkę. Jesteśmy zachwyceni. Świetnie się sprawują przy globalnym ociepleniu czyli na minus 25 stopniach. Ogromne wrażenie zrobił na mnie sposób zakupu i dostawy. Błyskawicznie i bezproblemowo. Wielu znajomym poleciłam NETCAR i też są zachwyceni. Dziękuję i polecam

tak jak pisało już wielu uzytkowników - głosna na mokrym. Pierwszy sezon deszcz, snieg bez zastrzeżeń. Stosunek cena/jakość - ok.

Przede wszystkim błyskawiczna i bezproblemowa dostawa.Opony założyłem m-c temu i jak na razie jestem bardzo zadowolony.Jeździłem już na mokrych nawierzchniach przy niskiej temperaturze.W chwili obecnej nie dostrzegam wad-zima i śniegi jeszcze przed nami ale sadzę,że nie będzie problemu.Gorąco polecam i firmę i opony.Pozdrawiam

Miałem już takie opony w innym aucie i sprawowały się b. dobrze (przez 4 lata). Na śniegu lepiej sobie radziły niż niektóre zimówki. Latem są ok. Do ekstremalnej jazdy oczywiście się nie nadają ale jak komuś zależy na spokojnej i rozważnej jeździe to jest to opona godna polecenia. Teraz kupiłem komplet opon do innego auta i niestety opony są krzywe: biją mocno na boki oraz w pionie (tzw. jajo) - będą reklamowane!

Jak za ta cene, rewelacja! Polecam.

Jestem zadowolony ,czekam jeszcze na zimę wtedy zobaczę jak się sprawują . Pozdrawiam

Mam już założone navigatory.Jestem zadowolony.Zobaczymy jak się będzie jezdziło na śniegu.Co do sklepu to mega,super sprzedawca.Dostałem chyba ze 6 maili gdzie znajduje się przesyłka z oponami.Gorąco polecam firma jest OK.

Dziś otrzymałem zamówione w sobotę opony. Obsługa sklepu OK. Informacje są przekazywane do klienta na bieżąco. Polecam zakupy u tego dostawcy.

Opony założyłem dopiero jakiś miesiąc temu, ale w międzyczasie miałem już okazję jeździć w "mini" śniegu, deszczu jak i po suchej nawierzchni. Wydaje mi się, że sprawdzają sie w 100%. Zobaczymy, co będzie się działo przy pełni zimy. Pozdrawiam

Jak do tej pory opony sprawują się świetnie mam nadzieje, że będzie tak dalej.

jeżdzę hondą civic ej9 2000 rok, opony pomimo praktycznie nowego bieżnika słabiutko trzymają na mokrym, nie jeździłem na innych całorocznych oponach jak dotąd, ale powiem jedno- jak będę zmieniał opony latem to kupię letnie opony bo całoroczne to dla spokojnych kierowców są...przynajmniej te. nie raz zarzuciło mnie bokiem w łuku na mokrej drodze-ja to nawet lubię jak jadę sam, jednak będąc w komplecie takie numery nie są przyjemne a tym bardziej bezpieczne.opona piszczy na suchym na nawrotach na światłach. na suchym nie jest żle ale jak temperatura jest wysoka to szybko się blokują i suną jak na lodzie. i nie prawdą jest, że na mokrym to trzeba powolutko jeździć- mówią to ci, co nie jeździli na porządnych oponach deszczowych jak Uniroyal Rainsport 2-polecam, opona trzyma na mokrym porównywalnie tak jak Navigator na suchym-więc co tu dużo mówić. ogólnie jak ktoś lubi "latać bokami" w FWD to ta opona się nadaje, ale jak chcecie bezpiecznej opony do jazdy- nie polecam.

OK

Na oponach nawigator jeżdżę krótko więc ocena nie może być pełna.Dotychczasowe spostrzeżenia; -opony trzymają się dobrze drogi -są w miarę ciche(nie hałasują jak to ktoś napisał w jakiejś opinii) -mokra nawierzchnia a prędkość,no tutaj nic dodać nic ując ,małym i dużym samochodem po mokrej nawierzchni z dużymi prędkościami jeżdżą szaleńcy lub samobójcy. Ogólnie z opon jestem zadowolony. Szczególne uznanie dla firmy NetCar za profesjonalizm. Z wyrazami szacunku Zychowicz E.

Polecam te opony, na asfalcie trochę "szumią" dlatego w ocenie "5" ale też sprawdziłem w terenie na sucho i po deszczach których teraz nie brakuje - drogi żwirowe, gruntowe i leśne. Punto II "idzie jak burza". Jestem z opon zadowolony.

JESZCZE NIE ZALOZYLEM OPON DO AUTA,ZATEM NIE MOGE WIELE POWIEDZIEC ODNOSNIE ICH WLASNOSCI TRAKCYJNYCHALE,JEDNAK MUSZE WYRAZIC SWOJE UZNANIE DLA FIRMY NET CAR.KONTAKT PERFEKCYNY;,SUPER ZORGANIZOWANA SZYBKA DOSTAWA POD SAM DOM.WSZYSTKO SOLIDNIE SPRAWNIE I TERMINOWO.BARDZO SENSOWNIE SKALKULOWANA CENA.JESTEM ZADOWOLONY.

Nie wiem jeszcze jak opony będą sprawować się w czasie jazdy ale WIELKI PLUS dla FIRMY NetCar za obsługę klienta. Szybko. Solidnie . Tak trzymać !

Oponki za tą cenę są rewelacyjne, były wypróbowane w zimie i w lato, jeżdżę już na nich trzeci rok i spisują się bez zarzutów co prawda w zimę lepiej jak mają głębszy bieżnik,bo jak są już trochę zjeżdżone to się ślizgają, ale ogólnie jestem zadowolony.

Ja uważam że te opony są bardzo dobre, jeżdżę Fiatem Uno przejechałem na nich 40 tyś. i nie widac po nich wogóle zużycia. Są ciche. Wczęsniej miałem vivo i zuzyły sie po niecałych 30 tysiącach. Na zimę też sa bardzo dobre, dobrze trzymają się drogi, oczywiście trzeba umiec jeździc bez szaleństw. Mają bardzo małe opory toczenia nic mi nie chuczy. Lekko sie skręca kierownicą czego nie mogę powiedzieć o Dębica Vivo. Dla mnie są dobre.Pozdrawiam

Prawda, na mokrym asfalcie bardzo łatwo o poślizg na tych oponach. Następnym razem poszukam bardziej przyczepnych. Nie są najcichsze w porównaniu z innymi.

Przejechałem na nich jakieś 30 tyś. km (175/70R13) i do wywałki. Wprawdzie tanie, ale latem cały czas piszczały, no i się wytarły. Nadmienię, że wcale nie prowadzę jakoś specjalnie agresywnie, co najwyżej dynamicznie. Teraz zakupiłem do innego samochodu drugą generację tych opon, pojeździmy - zobaczymy.

dodam tylko ze w kałużach strasznie nosi... - "Zapewnia odporność na zjawiska aquaplaningu " to STRASZNA ŚCIEMA... MOJE OPONY TO ROZMIAR 175/75/13

No cóż, opony mam 5 lat, zrobiłem na nich około 100 000 km - wytrzymać wytrzymały, nie ździerały się zatem super szybko - jednak co do trzymania się na jezdni... to powiem tak - latem na suchym asfalcie nic specjalnego, na mokrym - TRAGEDIA - łatwo w coś przydzwonić... natomiast zimną nawet nie źle się spisywały, oczywiście dopóki bieżnik był możliwy bo jak zrobiły się 3mm to wiadomo - "tanecznym" krokiem po jezdni...

Jestem pod WIELKIM wrażeniem. Opony zamówiłem w środę o 18-tej a w piatek o 10-tej rano już je miałem na miejscu.Natychmiastowa realizacja zamówienia. Szczerze wszystkim polecam

w miescie moze i moga byc ale na slynna zakopianke to nawet nie ma co na takich oponach startowac. pozdro

Jeżeli chodzi o opony to chyba najkorzystniejszy zakup (cena/jakość). A sam sklep? Dostawa w niecałe 24 h. Szybciej się robi zakupy tylko osiedlowym spożywczym :) Stanowczo polecam.

Dzisiaj warto się zdecydować na NAVIGATOR 2. Są o wiele lepsze i doskonale się spisują dla samochodów w dużych miastach, np. dla taksówkarzy.

syf całkowity i nic więcej,zrobilem na nich około 40 tys. i zaczeło tak bic na kierownicy że szok odrazu zamówiłem Barumy i sto razy lepsze.Ale nie wieszam psów na firmie Dębica bo jeżdzę w zimie na frigo 2 i narazie nie ma lepszych opon acha no i szacunek dla firmy netcar za profesjonalizm oby tak dalej.

Fajne oponki w dobrej cenie błyskawiczna dostawa co trzeba docenić.

Zajechałem dwa komplety w Tico.trasa i miasto jestem bardzo zadowolony.Teras mam Astre i zaczynam testować NAvIGATOR 2.Pojezdzimy zobaczymy...

Opony bardzo głośne. Wcześniej miałem całoroczne Goodyeary - cichuteńkie. Jazda w Navigatorach w deszczu tylku przy niskich prędkościach, łatwo o poślizg.

gddhhg

Całkiem niezła opona . U mnie zamontowana w Tico , całkiem dobra na suchym , gorsza na mokrym . Na śniegu o wiele wiele lepsza niż letnia . Uważam że to najlepszy wybór dla małego miejskiego auta.

Jeżdżę na nich 5-ty rok. Początkowo również w zimie. Jako tanie rozwiązanie całoroczne - własności bardzo zadowalające. Obecnie - znaczące pogorszenie przyczepności na mokrym asfalcie - momentami bardzo znaczące.

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony Dębica, Dunlop, Fulda, Goodyear, Sava, Kelly

Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Falken, Kelly) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica) zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony. Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

1. Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak niżej:

a) opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji,

b) opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat,

c) opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat,

d) opony rolnicze, przemysłowe oraz do prac ziemnych - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji,

e) opony rolnicze o średnicy osadzenia do 10 cali oraz do wózków przemysłowych 1 rok od daty zakupu lub 2 lata od daty produkcji,

f) opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Klienta z usługi bieżnikowania.

2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).

3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:

a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta

b) dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację

c) zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%

d) na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego

4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.

5. W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta a ponadto Klient może zostać obciążony kosztami transportu opon z punktu zakupu opon lub pojazdu do siedziby Gwaranta.

6. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.

7. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika (opony których wskaźniki zużycia - TWI zostały odkryte).

8. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:

a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,

b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,

c) nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta,

d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,

e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,

f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP),

g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),

h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,

i) przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.

j) szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,

k) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika,

l) umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,

m) naturalnego procesu starzenia się gumy.

9. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.

10. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141 z 2002 r., poz.1176 z późn. zm.).

II. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI

1. W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową, a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony. Uwaga: W ramach uznanej reklamacji opon bieżnikowanych lub usługi bieżnikowania Gwarant może dokonać bezpłatnej naprawy.

2. Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg następującego wzoru:

 wzor_gwarancja_gy

A - procentowy stopień zużycia [%]

B - aktualna średnia głębokość bieżnika (zmierzona w trzech punktach obwodu opony) [mm]

C - głębokość bieżnika nowej opony [mm]

Dla opon rolniczych, przemysłowych i do robót ziemnych (EM), procentową wartość uznania reklamacji określa się w oparciu o wiek opony (ilość lat od daty sprzedaży potwierdzonej w dowodzie zakupu, lub ilość lat od daty produkcji) i procentowy stopień zużycia opony wg następującej tabeli:

 

III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON

a) montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,

b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),

c) dla pojazdów z napędem na cztery koła montować wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),

d) należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 15 000 km, zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk, opon,

e) dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe (nie rzadziej jak co 10-15 tys. km), co pozwala wyrównać nierównomierne zużycie,

f) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej jak po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej jak co 2 tygodnie i każdorazowo przed dłuższą podróżą,

g) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),

h) eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,

i) kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń ,

j) montować i demontować opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,

k) należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,

l) zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI-Tread Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki (tzw. WWI-Winter Wear Indicator) na barku opony,

m) należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon.

IV. PRZECHOWYWANIE OPON

Opony należy przechowywać zawsze czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych.

Opony zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła).

Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej).

W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.

 

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.