Powrót do wyników wyszukiwania

BARUM Brillantis 2 175/80R14 88T [EC2-70dB]

5 (20)
BARUM Brillantis 2 175/80R14 88T [EC2-70dB]
Nowoczesny asymetryczny bieżnik
Niskie opory toczenia
Dobra jakość w niskiej cenie
E C 70
Cena 168,86 zł / szt. 192,43 zł
Oszczędzasz 94,28 zł / 4 szt.
Raty od 6,57 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność Wysyłka 1-2 dni
[ Przeczytaj o dostępności ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

Barum Brillantis 2 - ekonomiczna opona do samochodów osobowych. NOWOŚĆ 2010!!!

Nowy Barum Brillantis 2 to perfekcyjna kombinacja dobrej ceny oraz dużej wydajności kilometrowej. Wyważone parametry jezdne oraz precyzja prowadzenia sprawiają, ze Brillantis 2 to doskonały wybór. Bieżnik ten stopniowo zastąpi poprzednika-pierwszą generację opon Barum Brillantis.

Cechy:

  • Duża wydajnośc kilometrowa
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa
  • Podniesiona odporność na aquaplaning
  • Krótka droga hamowania

Źródło: Opracowanie NetCar na podstawie materiałów producenta. Kopiowanie zabronione

Ocena wg Opineo
4 (25)
Plusy
  • Cena/Jakość 14
  • cena 12
  • wygląd 8
  • cicha praca 7
  • dobra przyczepność 5
  • jakość 3
  • zachowanie na mokrej nawierzchni 2
  • bardzo przystępna cena 2
  • dobrze tłumią 1
  • dobra przyczepność na błocie pośniegowym 1
  • bieżnik 1
  • polecam 1
  • komfort 1
  • tanie 1
  • true 1
Minusy
  • słaba jakość 1
  • cena 1

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

5 (20)

cicha i komfortowa, ale trwała , astra benzynka na trasie około 5,2 l/100 po 4 latach małe wybrzuszenie na boku - bąbelek -szkoda .

Jestem zadowolona, wprawdzie oponki niedługo po założeniu odbarwiły się na bokach, ale nie jest to przecież zbyt istotne. Dużo jeżdżę i jak dotąd się sprawdzają, raz jeden zniosło mnie na zakręcie, na którym wysypano sporo piasku, a ja miałam znaczną prędkość, zatem winę całkowicie biorę na siebie.;)OPONKI POLECAM!!!

Osobiście nigdy nie posiadałem tych opon, ale co nieco na ich temat wiem. Ubytki gumy to jakieś kwestie konstrukcyjne. Kumpel jeździl z tym na reklamacje, - poddawał opony ekspertyzie niezależnych fachowców, bo bardzo dużo jeździ i obawiał się czy opony z tymi ubytkami nie zagrażają bezpieczeństwu. Werdykt brzmiał: te opony tak po prostu mają (oczywiście piszę w skrócie). Poza tym sprawowały się dobrze, nawet przy bardzo intensywnej eksploatacji.

Jeśli chodzi o tą opone,to niewiem,narazie testuję.Coś o niej powiem dopiero na jesień. Jeśli chodzi o obsługe sklepu to jestem mile zaskoczony!!!!!Dwa dni i miałem w domu!!! Bardzo polecac ten sklep wszystkim!!!!

Przejeździłem sezon. Bardzo dobra mam opinię na temat tej oponki, przynajmniej po tym sezonie ok 30000km. tylko kolor jakiś brązowy z boku czasami łapała. Po za tym świetnie. polecam, cena do jakości = super.

Oponka świetna! Za tą cenę jestem bardzo zadowolony! Super na suchej jak i na mokrej nawierzchni, bardzo komfortowa na autostradzie miałem cichutko w aucie! Sklep też na 5!

Ludzie z dala od tych opon!!!!!!!!! Czwartego dnia po montażu na lewej przedniej oponie pojawiło się wybrzuszenie. Poza tym zastosowana w oponie mieszanka sprawia wrażenie takiej stosowanej w zimowych oponach - niezwykle miękka, nie wiem czy to dobrze będzie wpływać na żywotność bieżnika... Już teraz (podkreślam - po czterech dniach użytkowania) na zewnętrznej stronie opon pojawiają się ubytki gumy, tak jakby ktoś po obwodzie przejechał grubym papierem ściernym, ;( Oczywiście będę reklamował, ale czy reklamacje uwzględnią...?

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony Barum, Continental, Uniroyal

I. Firma Continental Opony Polska Sp. z o.o. (zwana dalej COP) gwarantuje, że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. II oraz pkt.VI i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.

II. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.

III. Ewentualne reklamacje winny być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data pozostawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.

IV. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.

V. COP załatwi reklamację na wadliwe opony według własnego uznania tj.:

  1. dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon.
  2. zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.

 

VI. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu, udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu, do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI. Za wyjątkiem przypadków, o których mowa poniżej w pkt.VII, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony, przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.