Powrót do wyników wyszukiwania

CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 195/65R15 91H [CA2-71dB]

4,5 (7)
CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 195/65R15 91H [CA2-71dB]
C A 71
Cena 236,97 zł / szt. 266,53 zł
Oszczędzasz 118,24 zł / 4 szt.
Raty od 9,22 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność Wysyłka 1-2 dni
[ Przeczytaj o dostępności ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

Continental ContiPremiumContact 5 - opona segmentu premium. NOWOŚĆ 2012!!

ContiPremiumContact 5 to nowa opona klasy premium przeznaczona dla szerokiego spektrum samochodów. Zastosowanie nowych technologii przyczyniło się do skrócenia drogi hamowania, zmniejszenia oporów toczenia, zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy właściwości jezdnych.

Continental zastosował w nowej oponie szereg ulepszeń:

  • Zoptymalizowane krawędzie 3D, które zapewniają krótszą drogę hamowania.
  • Zaadaptowane od ContiSportContact 5, makro-bloki gwarantujące bezpieczne prowadzenie.
  • Nowy karkas - zaadaptowany od ContiEcoContact 5 - zapewnia większy komfort jazdy i mniejsze opory toczenia.
CECHAKORZYŚĆOPIS
Nowo opracowane krawędzie 3D Krótka droga hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach Krawędzie 3D zapobiegają podwijaniu się i deformacji bloków bieżnika podczas hamowania, zapewniając równomierny rozkład sił. Ponadto na mokrych nawierzchniach krawędzie bloków przecinają warstwę wody dając efekt wycieraczki. Skutkuje to jeszcze krótszymi drogami hamowania na suchych, a w szczególności na mokrych nawierzchniach.
Makro bloki Perfekcyjna przyczepność i optymalne prowadzenie w każdej sytuacji Zoptymalizowane komputerowo makro bloki maksymalizują powierzchnię przylegania opony w momencie występowania dużych sił bocznych oraz podczas hamowania. Ponadto, zapewniają znacznie lepszą stabilność jazdy dla perfekcyjnego prowadzenia i niesamowitej przyczepności, nawet w ekstremalnych sytuacjach.
Nowy karkas Komfortowa jazda i niższe opory toczenia Połączenie elastycznego barku i wzmocnionej stopki opony zapewnia optymalną elastyczność i większą stabilność ściany bocznej. Skutkuje to zauważalną poprawą komfortu jazdy, świetnym prowadzeniem i niższym oporem toczenia.

ContiSportContact 5 charakteryzuje się również:

  • mniejszym zużyciem paliwa dzięki optymalnemu kształtowi ściany bocznej,
  • dodatkowymi rowkami dla jeszcze lepszej ochrony przed aquaplaningiem,
  • dodatkowymi reduktorami hałasu.

Wyniki testów:

ADAC (03/2012): opony 205/55R16 V - 1 miejsce, ocena "dobra"

  • [+] zrównoważone zalety
  • [+] szczególnie dobra na mokrej nawierzchni
  • [+] niskie zużycie paliwa

ACE Lenkrad (nr 2/12): opony 205/55R16 V - Zwycięzca testu, ocena "wysoce rekomendowana"

  • [+] najlepsze hamowanie na mokrej drodze
  • [-] najdroższa opona na równi z Pirelli

Niemiecka organizacja konsumencka Fundacja Warentest - test opon letnich 2012 - Zwycięzca testu, ocena "dobra" (1 miejsce)

  • [+] dobra na mokrych drogach

Źródło: Opracowanie sklepu NetCar na podstawie materiałów producenta. Kopiowanie zabronione.

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

4,5 (7)

po GY hydragrip błoga cisza. Pomimo rantu mogłaby lepiej wyglądać na feldze

Daję ocenę 1 gdyż jestem bardzo zawiedziony jakością tej opony. Na 3 z 4 opon pojawily się wybrzuszenia lub wklęślnięcia na bokach . Opona jest bardzo miękka, napompowana wydyma się w żuku. Od kilku lat jestem (a raczej byłem) użytkownikiem Conti, Na moją prośbę o oględziny przez przedstawiciela Conti serwis powiedział, żebym zdjął opony i wysłał do reklamacji, tak jakby to byly buty. TERAZ zagłosowałm swoimi pieniędzmi na Goodyear

Uważam Conti2 a teraz Conti5 za najlepsze opony.Owszem nie są tanie i szybko tracą bieżnik, ale komfort jazdy rekompensuje wszystko.Jest miękka, cicha i działa w moim staruszku oplu jak dodatkowe zawieszenie.Tłumi wszelkie nierówności jezdni. Czy upał czy deszcz opona trzyma się drogi a ja wiem, że dojadę bezpiecznie do celu.

Zamówiłem komplet tych opon... dobra, szybka wysyłka... Opona o bardzo dobrych parametrach trakcyjnych, komfortowa, cicha, o małych oporach toczenia... Mało przejechałem ale mogę już pochwalić....

Bardzo dobra opona letnia....Komfortowa , cicha z małymi oporami toczenia przez co oszczędna w paliwo...Mało przejechałem ale już widzę klasę opon....Nie wiem jak ze scieralnością ale Polecam

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony Barum, Continental, Uniroyal

I. Firma Continental Opony Polska Sp. z o.o. (zwana dalej COP) gwarantuje, że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. II oraz pkt.VI i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.

II. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.

III. Ewentualne reklamacje winny być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data pozostawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.

IV. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.

V. COP załatwi reklamację na wadliwe opony według własnego uznania tj.:

  1. dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon.
  2. zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.

 

VI. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu, udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu, do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI. Za wyjątkiem przypadków, o których mowa poniżej w pkt.VII, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony, przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.