Powrót do wyników wyszukiwania

DURO DP3000 165/70R13 79T [FE2-70dB]

5 (26)
DURO DP3000 165/70R13 79T [FE2-70dB]
F E 70
Cena 117,33 zł / szt. 128,64 zł
Oszczędzasz 45,24 zł / 4 szt.
Raty od 4,57 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność Wysyłka 1-2 dni
[ Przeczytaj o dostępności ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

DURO DP3000 - niedrogie opony letnie o obniżonych oporach toczenia

DURO DP3000 to propozycja dla osób ceniących bezpieczną, cichą i oszczędną jazdę. Opona ta zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, dobrą trakcję i krótszą drogę hamowania.

Cechy:

  • trwała opona, bardziej odporna na gorsze warunki nawierzchniowe, co powoduje dłuższe przebiegi eksploatacyjne,
  • mniejsze opory toczenia, co daje zmniejszone zużycie paliwa.

Źródło: Opracowanie NetCar. Kopiowanie zabronione.

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

5 (26)

Kupiłem samochód w którym są założone opony Duro DP3000 i przyznam, że ku mojemu zaskoczeniu są bardzo ciche i auto dobrze się na nich prowadzi. Mają dobrą cenę i naprawdę warto je kupić.

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony samochodowe szosowe i motocyklowe szosowe Maxxis oraz Duro


1.    Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty zakupu, nie dłużej jednak niż 36 miesięcy od daty produkcji i nie dłużej niż do momentu zużycia bieżnika (wskaźnik zużycia bieżnika TWI).Reklamacje należy składać na stronie www.nowegumy.pl w terminie do 14 dni od daty stwierdzenia wady.


2.    Gwarancja obejmuje tylko wady i uszkodzenia powstałe w trakcie normalnej eksploatacji (z wyłączeniem: jazd testowych, doświadczalnych, wyścigów i rajdów, użycia w sporcie lub współzawodnictwie mającym cechy współzawodnictwa sportowego) z przyczyn tkwiących w oponach takich jak:

  • Wady konstrukcyjne,
  • Wady wykonawstwa,
  • Wady materiałowe.

i zostaną one ujawnione w ciągu trwania gwarancji.

3.    Gwarancją nie są objęte opony:

  • Uszkodzone mechanicznie (przebite, przecięte),
  • Uszkodzone w wyniku nieprawidłowego przechowywania,
  • Uszkodzone w wyniku nieprawidłowego montażu lub demontażu,
  • Uszkodzone mechaniczne i/lub chemiczne na skutek działania czynników zewnętrznych,
  • Uszkodzone przez niewłaściwe użytkowanie opon (nieprawidłowe ciśnienie, przeciążenie)
  • Uszkodzone w wyniku użytkowania opon niezgodnie z przeznaczeniem,
  • Uszkodzone na skutek użycia opon w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego,
  • Uszkodzone na skutek nieprawidłowej techniki jazdy (np. jazda z zablokowanymi kołami),
  • Uszkodzone z powodu niewłaściwego stanu pojazdu (zła geometria, wadliwe hamulce, uszkodzone niesprawne zawieszenie, inne mające wpływ na nieprawidłowe zużycie gumy),
  • Naprawiane,
  • Uszkodzone na skutek innych okoliczności takich jak: pożar, powódź,  wypadek, kolizja, przegrzanie, siła wyższa,
  • Bieżnikowane, nacinane, bez numeru DOT lub celowo uszkodzone,
  • Uszkodzone w wyniku naturalnego starzenia się gumy.

    4.    Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, za niewygodę lub za związane z wystąpieniem wady lub ze złożeniem reklamacji niedogodności i koszty lub utratę zysków.

    5.    Osobą właściwą do rozpatrzenia reklamacji jest uprawniony przedstawiciel Lucky Star Polska sp. z o.o.

    6.    Wszystkie przypadki nie omówione będą rozpatrywane zgodnie z obowiązującym polskim prawem.


Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.