Powrót do wyników wyszukiwania

KORMORAN SNOWPRO 155/80R13 79Q [FE2-69dB] r.prod.2014

4,5 (41)
KORMORAN SNOWPRO 155/80R13 79Q [FE2-69dB] r.prod.2014
F E 69
Cena 138,46 zł / szt. 178,50 zł
Oszczędzasz 160,16 zł / 4 szt.
Raty od 5,39 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność Wysyłka 1-2 dni
[ Przeczytaj o dostępności ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

Nowe opony zimowa marki Kormoran do samochodów średniej klasy oraz o podwyższonych osiągach.

Wysoka skuteczność przy hamowaniu oraz jeździe na śniegu i lodzie

  • duża ilość lamel
  • specjalna mieszanka gumy
  • szerokie rowki wzdłużne i poprzeczne

Doskonała przyczepność do mokrych nawierzchni

  • szeroki rowek centralny
  • liczne krawędzie klocków i lameli

Precyzja i przyjemność prowadzenia

  • zaokrąglone kształty rowków
  • masywne klocki na barkach

Źródło: materiały producenta

Ocena wg Opineo
4 (4)
Plusy
  • cena 2
  • dobra przyczepność 1
  • Cena/Jakość 1
  • wygląd 1
Minusy
  • przyczepność na suchym 1
  • przyczepność na mokrym 1

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

4,5 (41)

Witam. Naprawdę dziwi mnie zachwyt niektórych posiadaczy Kormoran Snowpro. Mam GIV 1,4 na przodzie te opony w rozmiarze 175/80/R14 ( na stalówkach roczne po poprzednim włąścicielu , bieżnik wysoki opona jak nowa ). Załozyłem je na tydzień przed opadami śniegu.O ile na odśnieżonej czystej drodze przy -15 st auto trzyma sie drogi o tyle podczas opadów lub na swieżym śniegu te opony to katastrofa. Dwa przykłady. Ładna pogoda , słońce , około -5 st.W przychodni podjazd 15 st. dł. 50 m .jednodniowy ubity śnieg, powolutku wtaczam sie ( 90 st zakret brak mozliwosci rozpedu )autem zaczyna ślizgać z niepokojem patrze w lusterko wsteczne na auto za mną. Nagle,zarzuciło i uderzyłem przednim kołem w krawężnik . Samochód za mną stanął. Ja chcac uniknac kolizji wcisnałem gaz i slizgajac sie jakimś cudem wyjechałem. Gośc w samochodzie za mna ruszył pod górkę bez problemu nie tracac przyczepności. Drugi przykład dzisiaj.Sypie, snieg , -2 st,odsniezone nie posypane solą. Warunki trudne. Wyjeżdżam na główną drogę pod katem moze 10 st. Nie ma szans, samochód traci przyczepnosć muszę cofnąć i wziac rozbieg. Za kilka minut wracam ze sklepu zjeżdżam delikatnie mijam sąsiadkE , która staje w tym samym miejscu co ja. Patrzę we wsteczne rusza pod górkę bez problemu. Niestety to zmusza mnie do wymiany opon gdyż jazda w zime jaką mamy teraz na tym ogumieniu, jest po prostu niemozliwa. W samochodzie ojca są 3 sezonowe gumy FULDA KRISTALL , które po prostu kleją się do śniegu .Naprawde miałem wiele opon zimowych ale te kormorany sa najgorsze. Dlatego opon NIE POLECAM !

MASAKRA!!! Nie polecam nawet jagorszemu wrogowi. Kupiłem te opony z wybor bo poprzednio miałem Debice i myslałem ,że tez bedą dobre, ale bardzo sie myliłem. Zero przyczepności na mokrym w śniegu pow.3cm nie da sie jechać. Naszczęscie juz je zmieniłem, na inne.A mam dosć spokojny styl jazdy więc wyobraźcie sobie jaki to szajs .

Mam te opony pierwszy sezon.Założyłem do Opla Astra i muszę powiedzieć ,że spisują się bardzo dobrze. Nie miałem problemu z wyjechaniem z kopiastego śniegu, nie z zaspy to jest oczywiste. Cicha praca i ogólnie jestem zadowolony. Dobrze ktoś napisał ,że zimą oprócz dobrych opon kierowca musi mieć mózg. pozdrawiam

bardzo dobre opony za rozsądną cenę. Drugi sezon użytkowania i smiga aż miło. tym bardziej, że wyciągałem sąsiada, który na michelinach zimowych ślizgnął się do rowu

szanowne grono opiniodawców: trzeba też uwzględnić to gdzie się mieszka. może mieszkańcy Karpacza spędzają wiecej czasu na zasnieżonych drogach niż Gdańszczanie. No i te opinie pt. "głośna" a jak to się ma do bezpieczeństwa. czyż nie o to chodzi kupując opony zimowe ? no i chyba nie ma opony uniwersalnej :(

BADZIEWIE !!! kompletny brak przyczepności na śniegu !! nie polecam !!!

szkoda że opinie są wydawane przez osoby które pierwszy raz zakładają opony (nie tylko tej firmy). nikt też nie powie o umiejętnościach i logicznym mysleniu. ile razy widać kierowcę na lekkim wzniesieniu z kołami, które omal nie "spali" na śniegu a miejsca za nim tyle że mozna się lekko rozpędzic. No i to przekonanie, że jak mam super drogie oponki to można pędzić jak szatan. potem widać takich cwaniaków w rowach. aaaa i jeszcze jedno. zabawne że jak spadnie trochę śniegu to od razu jest katastrofa i ogólna masakra, żałoba narodowa. Jak się nie potrafi jeździć w zimie to lepiej wybrać autobus etc. Jak ktoś nie umie pływać to nie skacze w głębinę.

To będzie 3 zima tych opon. Gdyby nie to, że nadal mają głęboki bieżnik, zmieniłbym je. Są bardzo głośne a przyczepność do nawierzchni taka sobie. Zdecydowanie lepsze są Dębice Frigo 2 - wiem, bo w drugim aucie użytkuję właśnie takie. Prawdę mówiąc, to zawiodłem się na tym Kormoranie...

Bardzo kiepska oponka. Miałem kiedyś stare Michelinki o podobnym bieżniku, zrobiłem na nich 80 tyś. i cały czas spisywały się doskonale. Kormoranki w porównaniu do nich to straszna kicha. Bieżnik mają całkiem głęboki, ale bardzo słabiutko radzą sobie w warunkach zimowych. W innym aucie mam całoroczne Barumki Quartaris i sprawują się o niebo lepiej w zimie od tych "zimówek"

no oponka jest bez zarzutu jestem zadowolony pozdrawiam

Opony świetnie spisują się na sniegu, zarówno mokrym jak i suchym (ubitym) a po lodzie to nie ma mocnych. Wczesniej użytkowałem opony Debica i Barum (oczywiście zimowe) ale te spisują się najlepiej. Swietna cena i super opony - polecam wszystkim towar i sklep.

Kupiłem te oponki 2 tygodnie temu i musze powiedzieć iż wogóle nie mogę się zgidzić z krytycznymi uwagami co do tych opon. Jeźdzę raczej spokojnie po mieście, jednak miałem już chamowanie od 120 po zaśnieżonej nawierzchni i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony skutecznością hamowania! Mój samochód to Opel Astra comi więc do moałych nie należy i jestem bardzo zadowolony z tych oponek... Za tą cenę naprawdę warto!!!

Opony jak na zimowe raczej kiepskie ale i tak lepsze niż jakkolwiek opona letnia na zimę. Raczej dla spokojnych kierowców i małych autek. Nie najlepsze właściwości zarówno na śniegu, mokrym czy suchym potwierdza wiele testów.

Jezdze 2gi sezon bo musze je zjechac ale tragedia, sasiad podjezdza pod ta sama gorke bez problemu po zasniezonej drodze podobnej klasy i wagi autem z oponami o bardziej zuzytym biezniku i z powodzeniem a ja niestety musialem prosic o pomoc i kiedy tylko lezal snieg auto nie ruszalo dobrze.Jedyne dziadostwo w hondzie accord.

Uwaga dla tych co narzekają na Kormorany:czemu nie kupiliście lepszych i droższych np.Nokian,Michelin?Bo głupio powiedzieć że też się ślizgają skoro tyle kasy poszło.Żadne zimówki mózgu nie zastąpią więc po co przepłacać skoro są Kormorany na polskie kieszenie.

Zakupiłem te oponki w listopadzie i jeżdżę do dzisiaj.Moja jazda to w szczególności po mieście,na śniegu zachowują się w miarę stabilnie,przy ruszaniu nie ma poślizgów a mam je w matizie rozmiar 145/70/13. Na mokrym asfalcie przy hamowaniu też się nie ślizgają.Ja uważam że są to dobre opony za rozsądną cenę.

Kormoran snowpro to najgorsze opony zimowe na jakich jeździłem. Miałem je założone w Seacie Toledo i spisywały się ttragicznie. W ogóle nie trzymały się śniegu, no może przez pierwszy sezon użykowania było w miarę. Kolejnej zimy spisywały się gorzej niż letnie. Hamowanie na śniegu to masakra, ruszanie na śniegu to masakra. Ogólnie lipa i tyle. Po nich zakupiłem dębice frigo i poczułem niesamowitą różnicę. Dębica jest rewelacyjna.

To najgorsze opony jakie miałem kiedykolwiek, opona przeznaczona dla samobójców lub osób lubiących dreszcze emocji. Zero bocznej przyczepności. Na śniegu ruszanie to tragedia podobnie jak na mokrym. Próbowałem z różnym cisnieniem - bez widocznych rezultatów Hamowanie do zaakceptowania. Za to zadziwiająco dobre w lecie (bo postanowiłem je zajeździć). Stosunkowo cicha. Ogólnie nie polecam.

Mam je w Matizie (czyli lekkie auto) są dobre ale trzeba zwrócić uwagę, że są to opony o ustalonym kierunku obracania się. Producent prawdopodobnie nastawił się w nich na skuteczność hamowania, z ruszaniem na śliskim i mokrym asfalcie jest nieco gorzej, po grubym śniegu jedzie się rewelacyjnie - jakby jechało się w prowadnicy. Dziwnie zachowują się na mokrej kostce zasypanej jesiennymi liśćmi - nie ma mocnych na takie zjawiska. Jeżdżę na nich trzeci rok bez zamiany latem i zimą - nie starły się, a latem zachowują się rewelacyjnie (dobre przyklejenie na ostrych zakrętach), tylko trzeba je troszkę mocniej napompować. Także przy wyjazdach na wieś czy do lasu (błoto i bezdroża) zachowują się świetnie.

Na suchej nawierzchni dosc ciche.Malo stabilne w szybko pokonywanych zakretach. Dobra jakosc w stosunku do ceny.Najlepsze na mokry asfalt.

Kupiłem opony Kormoran po dłuuugim rozważaniu co wybrać.Czytałem opinie...niemalże wszystkie możliwe i dostępne, zastanawiałem się czy nie kupić opon Brigstone LM20 i nie wydać 400 zł wiecej-wybrałem Kormorana i nie żałuje...pewnie LM20 trzymałyby lepiej na suchej w zakrętach ale... w zimie tak czy tak trzeba ostro uważać, na lodzie każda opona bez kolców jest beznadziejna,a na śniegu,błocie pośniegowym ma być po prostu "świeża" zimówka z głębokim bieżnikiem i nie ma co popadać niepotrzebnie w koszty. Kormoran jest zupełnie wystarczający, nie ma bicia, całkiem przyjemnie się na nim śmiga. Mam te oponki założone do Hondy Preludy V.Polecam i pozdrawiam.

Witam!Musze sie jak najbardziej pozytywnie wypowiedziec na temat Opony Kormoran Snowpro.Ku mojemu zdziwnienu bardzo ciche na suchej nawierzchni. Rewelacyjna trakcja na głębokim sniegu.Mieszanka gumy nie ściera sie aż tak szybko. Jedyne meje ale dotyczy stabilności opony podczas pokonywania bardzo szybko zakrętów(oczywiście na suchej nawierzchni),jednak biorąc pod uwage cene mocna 4 na 5 możliwych:-)Pozdrawiam

Mam te oponki juz drugi sezon,staly sie troche glosne ale nie na tyle zeby bylo to uciazliwe,wkoncu to zimowki.Bardzo dobre na deszcz w sniegu troche sie kopaly ale to moze dlatego ze waskie175 w audi80b3,w zakretach dobrze trzymaja nie sa sliskie,nie mam wiekszych zastrzerzen do tych opon sa ok

Przejeździłem 7 sezonów zimowych na oponach Kormoran Winter. Są bardzo dobre i mimo że 2 sztuki trzymam zawsze na przodzie - w ogóle nie mogę ich skatować, a mimo wieku własności mają bardzo dobre.

Kormorany Snowpro są oponami zimowymi przeznaczonymi głównie do jazdy po dobrze odśnieżonych drogach. Potwierdzają to zresztą liczne testy zawarte w prasie motoryzacyjnej. Na śniegu wypadają średnio ale i tak o niebo lepiej od opony letniej!!! Jeździsz po mieście - to opony dla Ciebie (chyba że nie odśnieżają). Ja nie narzekam ale osobiście wybrałbym coś lepszego na śnieg.

hmmm, ciekawe rzeczy piszecie... ja 2,5 roczka temu kupilem autko i miało zalozone 2 kormorany i dwa inne, auto kupilem w maju, brak kasy na aulski wiec na tych zimowkach przejezdizlem do zimy i cala zime, potem kupilem sobie aluski 17", nastepny sezon i znow ten sam zestaw na zime (2 kormoranki i 2 wintery bodajze) a teraz jak sie okazalo jak je zalozylem 3 raz to wintery krzywe, samochód sciaga na środek asfaltu podskakuje przód, jak przełożyłem kormoranki z tylu na przód autko się uspokoiło jedzie ok nie ściąga nie skacze. hmmm słyszałem opinie że polskie opony lepsze są na zimę... pytanie czy to dobra rada

Użytkuję opony dwa sezony i jestem zadowolony,mogła być jedynie ich niższa cena

Świetnie sprawdzają się przy jeżdżeniu po śniegu i błocie pośniegowym! Kilka razy uratowały już mnie od wizyty u blacharza.

Badziew badziew i jeszcze raz badziew!!! 2 rok i slizgam sie jak na lyzwach! Tragicznie nawet przy przespieszaniu np z 40 km/h jest problem - czasem kola kreca sie nierowno - maskarejszyn. Toyota Yaris - nie polecam !!!

ogólnie jestem zadowolony tylko na zakrętach słabo trzymają

czy to mozliwe, żeby dobre, zimowe, opony na gwancji przy hamowaniu (predkość 90km/h) na suchej nawieżchni spaliły sie i nie podlegały gwarancji?

Bardzo dobrze spisują się pod nogą 30 latka. częste jazdy po trudnym i oblodzonym terenie.polecam na stalowych felgach.

To juz trzeci komplet opon jaki zakupilem w netcar.pl :D Nastepne beda Uniroyal RainSport1 195/50R15 do Megana I.. Kormorany czekaja na sezon.. Mysle, ze beda sie dobrze spisywac w Clio II 1.2 8V u starszego Pana z "lekka" noga ;)

Na suchej nawierzchni zachowuje się poprawnie. Dość głośna na mokrym asfalcie. Na śniegu dobra. W stosunku do jakości cena jest zbytnio wygórowana (powinna być niższa o ok 20zł)

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony Michelin, BF Goodrich, Kleber, Kormoran []

PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT

1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej są opony marki Michelin, BFGoodrich, Kleber, Kormoran, Tigar i Riken przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.

2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie,ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.

3. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

 

OKRES GWARANCJI

1. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika do poziomu wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty lub do 10 lat licząc od daty produkcji wyrobu.

*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika = 1,6 mm, umieszczony w kanałach na obwodzie opony, przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony. Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.

 

WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI

1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:

a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,

b) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,

c) przedłożenie Karty Gwarancyjnej,

d) przedłożenie dowodu zakupu Wyrobu,

e) na  żądanie przyjmującego reklamacje lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta.

Wszystkie powyższe warunki musza być spełnione łącznie.

2. Wszelkie reklamacje mogą być składane w punkcie sprzedaży, w którym wystawiono kartę gwarancyjna lub w punkcie sprzedaży ogumienia wskazanym przez Gwaranta.

3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 1 i 2.

4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.

5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasowa niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.

6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje sie wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy, jeżeli wada ujawniła się do 2 lat licząc od daty sprzedaży wyrobu. Jeżeli wada ujawniła się w późniejszym okresie następuje częściowe uznanie reklamacji proporcjonalnie do nie zużytej części bieżnika. W przypadku, gdy Gwarant nie ma możliwości wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakończenia produkcji Wyrobu, Klient ma prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.

7. Złożenie reklamacji w sposób określony w punktach 1 i 2 oznacza akceptacje warunków gwarancji określonych w niniejszym dokumencie.

 

SYTUACJE NIE OBJETE GWARANCJĄ

1. Niniejsza gwarancja nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

2. Niniejsza gwarancja nie są również  objęte wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:

a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta,

b) nieprawidłowego montażu lub demontażu, np. bez użycia pasty monterskiej,

c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,

d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy,

e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,

f) uszkodzeń mechanicznych: przecięć, przebić, w tym w szczególności spowodowanych uderzeniem bieżnikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkodę,

g) przeciążania Wyrobu i eksploatacji z niewłaściwym ciśnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),

h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia, substancji  żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradacje gumy,

i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,

j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania i przyspieszania  powodującego spalanie bieżnika oraz jazdy z zablokowanymi kołami,

k) wypadku drogowego,

l) umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu,

m) użycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego, w tym w szczególności amatorskich lub zawodowych wyścigów.

 

WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEZDZIE

1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów użytkownik zobowiązany jest przestrzegać wszystkich poniższych zasad:

a) montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,

b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości,konstrukcja, rzeźba bieżnika),

c) dla pojazdów z napędem na cztery koła tego samego rozmiaru, montować wszystkie cztery opony nowe oraz jednego typu (rozmiar, indeks, nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),

d) opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,

e) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż  po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu, raz na miesiąc i przed każdą długą trasą,

f) eksploatować Wyroby stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponach w odniesieniu do obciażenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),

g) eksploatować Wyroby, stosując odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obręczy,

h) montować i demontować Wyroby wyłącznie w autoryzowanych serwisach obsługi,

i) eksploatować Wyroby z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,

j) wyważać dynamicznie i rotować wyroby na pojeździe po przejechaniu od 7.000 km do 10.000 km,

k) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasięgać u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego eksploatacji.

 

 

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.