Powrót do wyników wyszukiwania

KUMHO Solus HA31 155/70R13 75T [FE2-71dB]

KUMHO Solus HA31 155/70R13 75T [FE2-71dB]
F E 71
Cena 163,10 zł / szt.
Raty od 6,35 zł × 36 rat
Koszty wysyłki gratis
Dostępność W ofercie producenta
[ Przeczytaj o dostępności ]
[ Zapytaj o dostępność ! ]
Zamawiam: szt.
Do porównania Do schowka Poleć znajomemu Oblicz raty

Kumho Solus HA31 - opony całoroczne do samochodów osobowych.

Nowość na sezon 2014 (prezentacja) / 2015 (pełna oferta rynkowa).

Nowe opony wielosezonowe Kumho Solus HA31 to propozycja dla kierowców szukających ekonomicznych rozwiązań. Opony te poradzą sobie w warunkach zimowych, a będzie można je użytkować również latem bez obaw o pogorszenie własności jezdnych czy o zniszczenie na skutek wysokich temperatur pracy. Opony Kumho Solus HA31 produkowane są w szerokiej gamie rozmiarów rozmiarów i średnicach od 13 do 17 cali. Opony zostały zaprezentowane jesienią 2014 roku, do szerokiej dystrybucji (w tym w Polsce) trafiły w roku 2015.

Cechy:

  • Optymalne właściwości we wszystkich porach roku
  • Doskonale prowadzenie na mokrej nawierzchni
  • Dobra trakcja na zaśnieżonej nawierzchni
  • Wysoka stabilność jazdy
  • Wydłużona żywotność opony
  • Najlepsze właściwości w warunkach zimowych
  • Posiadają oznaczenie M+S oraz symbol "płatka śniegu"

Źródło: Opracowanie Netcar. Kopiowanie zabronione.

Brak opinii.

Dodaj recenzję

Opinie naszych klientów

Etykiety - oznaczenia opony

etykiety_cala Etykiety to nowy wymóg, który wszedł w życie od 1.11.2012 r. Etykiety mają formę naklejki i umieszczane są na oponach wyprodukowanych po 1.07.2012 roku. W naszym sklepie przy każdym towarze umieszczone są odpowiednie oznaczenia określające parametry danej opony.

Celem nowego systemu znakowania opon jest lepsze poinformowanie użytkowników na temat bezpieczeństwa opon oraz ich przyczepności na mokrej nawierzchni, ekologiczności opon poprzez podanie danych o ekonomiczności opony i na temat hałasu na zewnątrz samochodu. Celem nowej etykiety jest umożliwienie dokonania bardziej świadomego wyboru oraz udzielenie użytkownikom ogumienia porad dotyczących wyboru bezpieczniejszych i bardziej ekonomicznych opon. Będzie to miało pozytywny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa na drodze oraz ekonomiczność i ekologiczność transportu drogowego.

Etykiety umożliwają porównanie osiągów opon.  Porównać można trzy kluczowe parametry jakimi są: opór toczenia, hamowanie na mokrym, oraz hałas.

Taka informacja daje możliwość samodzielnego doboru najwłaściwszych opon w zależności od tego, który znajdujący się na etykiecie parametr  najbardziej nas interesuje.

Ponieważ jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, to ma ono bezpośrednie zastosowanie i obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej ? przepisy będą identyczne w całej Unii Europejskiej.


Opór toczenia

etykiety_opor_toczeniaOpór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Opór toczenia opisuje proces deformacji i dostosowywania kształtu opony w zetknięciu z nawierzchnią drogi.

Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Opór toczenia odpowiada za ok. 20% zużycia paliwa przez samochód. Im mniejszy opór toczenia opony, tym bardziej ekonomiczna opona.

Dlatego też oszczędność paliwa pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu, a także emisję CO2.

Jak wpływają opony na zużycie paliwa oraz środowisko?

Mniejszy opór toczenia znacznie zmniejsza zużycie paliwa

Skutki mogą się różnić w zależności od pojazdu i warunków jazdy, lecz różnica pomiędzy całym zestawem opon klasy G i klasy A może zredukować zużycie paliwa nawet o 7,5%.
etykiety_infografika_zuzycie_paliwa

W praktyce wybierając opony z oporami toczenia klasy A zamiast opon klasy G kierowca może zaoszczędzić ponad 1000 PLN w całym okresie eksploatacji opon*.

*Średnie zużycie paliwa 8 l/100 km, cena paliwa 5 zł/litr, średni przebieg 35 000 km.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

etykiety_hamowanie

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Jak wpływają opony na hamowanie na mokrej nawierzchni?

Wpływ opon może być różny w zależności od pojazdu oraz warunków drogowych, natomiast w przypadku hamowania do zatrzymania różnica pomiędzy oponami klasy G a klasy A może wynieść nawet 30%, mierzonej jako krótsza droga hamowania.

W praktyce w przypadku typowego samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h oznacza to krótszą drogę hamowania nawet o 18 m!

Hałas

etykiety_halas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi. W przypadku etykiet brany jest pod uwagę hałas mierzony na zewnątrz pojazdu.

 

 

Co oznaczają jedna, dwie lub trzy czarne fale w klasyfikacji?

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi
    Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi
    Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi
    Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.

Jaki wpływ mają opony na poziom hałasu?

Miliony samochodów wyposażonych w opony wytwarzające mniej hałasu mogą mieć ogromny wpływ na emisję hałasu ogółem-i tym samym na środowisko. Oczywiście dla samego kierowcy mniejszy hałas zewnętrzny oznacza również poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.

etykiety_infografika_halas


W praktyce różnica 3 dB oznacza, że hałas wytwarzany przez toczącą się oponę wzrósł o 100%.

Źródło: Opracowanie NetCar. Materiały - Goodyear
Więcej informacji znajdziesz na http://etykietynaopony.pl/

 

Gwarancja na opony Kumho

Wymogi eksploatacyjne opon marki KUMHO

W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobu marki KUMHO użytkownik zobowiązany jest przestrzegać wszystkich poniższych zasad:

  • montować na pojeździe opony dokładnie tego samego rozmiaru i nośności, jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
  • montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
  • opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,
  • ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie jednej godziny od zatrzymania pojazdu,
  • eksploatować oponę stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu,
  • opony dętkowe montować wraz z nową dętką i ochraniaczem o odpowiednich rozmiarach,
  • eksploatować Wyroby stosując odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obręczy,
  • montować i demontować Wyroby wyłącznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
  • eksploatować Wyroby z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,
  • przy wyborze i zakupie Wyrobu zasięgnąć u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego eksploatacji.


UWAGA!
Datę produkcji określa trzycyfrowy lub czterocyfrowy kod znajdujący się na boku opony, w którym dwie pierwsze cyfry oznaczają kolejny tydzień roku, a cyfra końcowa, bądź cyfry końcowe – rok produkcji.


WARUNKI GWARANCYJNE


1. Przedmiotem gwarancji są opony marki KUMHO do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.

2. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.

3. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

4. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty. Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

5. Zgłoszenie reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon

6. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przedstawienie reklamowanego Wyrobu z kartą gwarancyjną oraz dowodem zakupu (paragon, faktura).

7. Reklamacja winna być rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia reklamowanego produktu.

8. W szczególnych przypadkach związanych z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu. Sprzedający ma obowiązek poinformowania o tym fakcie Reklamującego przed upływem 14 dni od daty przyjęcia reklamacji. Termin związany z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań nie może przekroczyć 40 dni od daty przyjęcia reklamacji.

9. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy po odjęciu wartościowym stopnia zużycia.

10. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika nowej, według następującego wzoru:
[ [ (aktualna głębokość rzeźby w mm – 1,6 mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm – 1,6 mm) ] -1 ] x 100 = Stopień zużycia w %.

11. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski. Karta Gwarancyjna nie może być dystrybuowana poza Polskę i wydana użytkownikowi poza granicami Polski. Realizacja praw wynikających z Karty Gwarancyjnej może być dokonana tylko w miejscach określonych w p. 6 Karty.

Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek, między innymi:

  • nieprawidłowego montażu lub demontażu,
  • nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
  • eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowaniu Wyrobu na niewłaściwej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta,
  • złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
  • uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć, przebić,
  • przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim),
  • nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy,
  • nieprawidłowego transportu Wyrobu przez klienta,
  • nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,
  • wypadku drogowego,
  • umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu,
  • działania ognia użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego


*TWI – wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony. Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.

Opór toczenia

Opór toczenia jest to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią drogi. Mniejszy opór toczenia oznacza mniejszą ilość energii potrzebną do wykonania obrotu, co z kolei przekłada się na mniejszą ilość zużytego paliwa.

Klasa A to opony o najniższych oporach toczenia i najmniejszym żużyciu paliwa.
Klasa G to najwyższe opory tocenia i największe zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni opisuje zdolność opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni.

Opony z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni charakteryzują się:

  • krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni
  • lepszym trzymaniem się drogi na mokrej nawierzchni
  • bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów na mokrej nawierzchni.

Klasa A oznacza najlepsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Klasa G oznacza najszłabsze właściwości opony na mokrej nawierzchni.

Etykieta Etykieta Etykieta

Hałas

Hałas wytwarzany przez toczące się opony, gdy stykają się one z nawierzchnią drogi.

  • Jedna czarna fala = najlepsze osiągi = Poziom emisji hałasu jest przynajmniej o 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Dwie czarne fale = średnie osiągi = Poziom emisji hałasu jest do 3 dB poniżej dozwolonego poziomu hałasu.
  • Trzy czarne fale = najsłabsze osiągi = Poziom emisji hałasu przez oponę jest pomiędzy obecną maksymalną wartością a dozwolonym poziomem hałasu.